0(432) 215 96 37

Sosyal Medyada Biz}

Skalyoz Korsesi

Skalyoz Nedir?

Genellikle ergenlik çağlarında kız çocuklarında daha sık ortaya çıkan, sırt ve/veya bel bölgelerinde omurganın yana doğru eğriliğidir. Omurgadaki eğrilik 10-20 dereceden fazla olduğunda göğüs kafesinde, kalçada ve omuz seviyelerinde şekil bozukluğu olur. Sebebi belli olmayan skolyoz çocuklukta başlayabilir; ama genellikle ergenliğe kadar fark edilmez. Eğriliğin kendisi ve uygulanan tedavi yöntemleri ergenlerde duygusal problemlere veya kendine güvenin azalmasına neden olabilir.

Skalyoz Nasıl Anlaşılır?

Skolyoz‘un ilk belirtilerinden biri daha önce giyilebilen giysilerin vücuda tam oturmaması sonucu eteğin veya giysinin çizgilerinin asimetrik oluşudur. Skolyoz‘un en çok görülen diğer bulgusu sağ tarafta belirginleşen kürek kemiği çıkıntısıdır. Bir omuz diğerinden daha yüksek olabilir ve bir tarafa eğilme eğilimi mevcuttur. Omuz ve kalçaların simetrik durmaz, omurga yana doğru eğridir. Çocuklar kollarını aşağı sarkıtarak öne eğildiklerinde sırt ve kürek kemiği seviyesinde asimetri olması tipiktir. Skolyoz‘da bel ve sırt ağrısı sık karşılaşılan bir bulgu değildir. Eğriliğe ağrının da eşlik ettiği durumlarda omurganın ve içinden geçen omuriliğin iltihabi hastalıkları ve tümörleri akla gelmelidir.

Hangi Derecedeki Eğimlerde Hastalık Tehlikeli Boyuttadır?

20 yaşa kadar skolyozun cerrahi tedavi sınırı 40 derecedir. Eğriliğin 80 derece ve üstüne çıktığı durumlar hayati fonksiyonlarla ilgili sıkıntıları da beraberinde getirecektir.

Hastalığın Tedavisinde Neler Yapılır ?

Skolyoz tedavisinin amacı şekil bozukluğunu düzeltmek ve düzelmenin kalıcı olmasını sağlamaktır. 30 derecenin altı eğriliği olan kişilerde yakınma yoksa eğrilik ilerleme göstermeyeceğinden cerrahi tedavi gereksizdir. Tedavide korse kullanımı, ameliyat veya bu tedavilerin bir kombinasyonu uygulanır.

İlerleme gösterdiği saptanan ve 20 derecenin üzerindeki skolyozlarda korse kullanımına başlanır, korse kullanılması da skolyozun ilerlemesinin önlenmesinde etkilidir, ancak erken yaşta kullanılmaya başlanması gerekir. Korse ile omurga asimetrik basınçlara karşı desteklenir. Korse kullanımı tercihen günde 22-23 saat olmalıdır. Korse kullanımının sona erdirilmesi üçer aylık korsenin günlük kullanımının azaltılmasıyla ve radyolojik kontrollerle yapılır. Tedavide başarı oranı yüksektir. Korse ile tedavi yaklaşık bir yıl sürer, ne kadar erken yaşta kullanılmaya başlanırsa o ölçüde başarı elde edilir.

Nezaman Cerrahi Tedavi Gerekir?

Ameliyatla düzeltme, 40 derece veya üzerindeki skolyoz‘larda uygulanır. Tedavi edilmeyen aşırı skolyoz‘lar, azalan akciğer kapasitesine bağlı olarak kalp ve akciğer problemlerine, sırt ağrılarına, fiziksel bozukluklara, neden olabilir

16 Temmuz 2017
749 kez görüntülendi